Kdo pracuje „hlavou“ může mít někdy pocit, že unavený mnohem víc, než když na chalupě obdělává záhon s brambory. Podobný pocit můžete mít i tehdy, začnete-li se točit v „úřednickém kolečku“ a zařizovat vše potřebné ohledně stěhování.
Některé úřední úkony za vás však bohužel nikdo nevyřídí a musíte je absolvovat sami, i když máte zajištěné stěhování na klíč s profesionály. Stěhovací firma vám vypomůže s rozmontováním a sestavením nábytku, s instalací spotřebičů a bytových doplňků, zajistí balicí materiál, případně vše zabalí, někdy zařídí i pokládku koberců nebo malování interiéru, ale není všemocná. Co připadne na váš vrub?
Parkování (nejen) stěhovacího vozu – ve velkých městech bývá parkování na některých místech placené a je rozumné s tím počítat i pro stěhování v Praze. Existuje však možnost požádat o výjimku na odboru dopravy tamního městského úřadu, ovšem jeden háček to má – dle legislativy je lhůta vyřízení žádosti až 30 dnů. Zároveň možná budete potřebovat zajistit parkování i pro sebe v novém působišti.
Přepis energií – jedna ze základních věcí, bez níž se neobejdete, a kterou je nutné vyřídit smluvní cestou. Někde to jde i prostřednictvím e-mailu či telefonicky, ale podstatné je to neopomíjet a odhlásit i přihlásit „energie“ včas. Týká se to zejména elektřiny, zemního plynu, vodného a stočného či dálkového tepla.
Nájemní smlouva – ustanovení nájemních smluv by měla počítat s vaším termínem stěhování a mělo by to na sebe pružně navazovat. Každopádně se vyplácí schůzka s pronajímatelem a dohodnutí přesných podmínek předání bytu a všeho, co je s tím spojené.
Nové doklady – budete u změny trvalého pobytu potřebovat nové osobní doklady, především občanský průkaz.
Pojišťovny, registr vozidel – změna pobytu se týká i zdravotní pojišťovny, technického průkazu vozidla a různých pojišťovacích institucí, bank atp.
Odhlášení a přihlášení u zájmových sdružení – nezapomínejte ani na různé kroužky a zájmové organizace, knihovnu, posilovnu atd.
© Panton.cz - Všechna práva vyhrazena. Advance Fitness Theme